
قصه بعد عودة زوجها من شغله قرفان
جه جوزها من شغله قرفان بعد لما جه من عند أمه وقال لمراته بزعيق
هو أمك مابقاش ينفع تعيش معانا
هى پصدمة يعني إيه! مستحيل أسيبها لوحدها وهى قعيدة هى ضايقتك في إيه ممكن أفهم وإيه اللي قلبك عليها كدا
هو بزعيق مش عارف أخد راحتي في بيتي
هى بنرفزة ودي لو أمك هتقول كدا ولا هتطردها ولا لما أعاملها معاملة وحشة هتقولي برافو وتروح تقعدها في دار مسنين عشان راحتي
-
امرأتان فى امريكا وضعنا في نفس الوقتيونيو 20, 2025
-
قصة انقــلب السـحر على الساحر كاملةيونيو 19, 2025
-
عاشت مع زوجها لكنها لم ترزق بأولاديونيو 15, 2025
-
اذكى استاذ رياضياتيونيو 13, 2025
هو بعصبية دا بيتي وأمي تيجي وقت ما تحب دي جاية بيتها قبل ما يكون بيتي فاهمة ومحدش يقولها أي كلمة تزعلها
هى بزعل قالت يعني دا بيتك لوحدك ومش بيتي أنا كمان دا البنت بتبقى ضيفة عند أهلها لغاية ما يجي شريك حياتها وياخدها على بيتها الحقيقي على مملكتها الخاصة تقوم تقول إن دا بيتك
هو بعصبية أيوا بيتي
هى بزعل دا كلام أمك مش كلامك ملت دماغك من ناحيتنا بس مش هتخلى عن أمي
هو بعصبية يبقى يا أنا يا أمك اختاري ما بينا
هى بذهول مش مصدقة اللي أنت بتقوله دا يعني أنت مابتصرفش عليها جنيه من جيبك ولا بتطلع برا الأوضة بس أنا هختار أمي أنت عندي ماتسواش حاجة واعمل اللي تعمله
هو هيبقى فيها طلاقك أمك بتخرب بيتك
هى بعصبية أمي بردوا اللي بتخرب بيتي ولا أمك اللي بتدخل في حياتنا ومضايقة من أمي عشان قاعدة هنا لما تكون قعيدة أو عيانة تبقى تيجي تقعد وهخدمها وأنت مفكر أمي أصلا عاجبها الوضع دا وإنها حابة تقعد هنا هى بتتمنى لو تروح تقعد في بيتها بس مش هتخلى عنها لو فيها طلاقي أمي أهم منك ومن أي حد ومش هرميها لا عشانك ولا عشان أي حد مهما يكون مين.
هو ببرود يبقى أنت طالق طالق بالتلاتة ويلا بالسلامة أنت وأمك ابقي وريني الست القعيدة دي هتفيدك بإيه… وما حدث كان صدممه للجميع
هى ببرود ما أنت لو بتفهم كنت عرفت قيمة الأم وإنك تترم غيرك بس والدتك ماعلمتكش حجة في الدين ولا في الأساس أصلا خليك بتفكيرك دا لغاية ما ټموت وربنا يبعتلك اللي تشبهك عشان تعرف النعمة اللي ريتها عشان كلام أمك
دخت لمت ه! ومها وطلعت مامتها عالكرسي المتحرك وهى مش فهمة حجة وبتبص على جوزها اللي واقف بيبص عليها ببرود
نزلت بدون ولا كلمة رغ أسئلة والدتها المتكررة ما تردي يا بنتي حصل إيه خلاكي تلمي ه! ومك وتمشي
لكن مفيش رد من بنتها اللي باصة قدامها وبتند على اختيارها الغلط له
والدتها وهى بتمشي إيدها على شعرها قالت حصل إيه يا بنتي يعني صتيني بسرعة وكنتي مجهزة الشنط ووشك ڠضبان ومتعصبة والدوع متحجرة في عينك كان شكلك بيقطقلبي وأنا مش فهمة فيه إيه
قالت فريده بحزن وألم اتطلقت يا ماما عشان دا واحد مايشبهنيش ولا يشبه طيبة قلبي وبي للخير للناس
والدتها بص! مة ليه حصل إيه يا بنتي خلاكوا توصلوا لكدا دا أنا سايباكم كويسين امبارح
حكت لها فريده اللي حصل والخناق اللي حصل ما بينهم وعايزني أجبلك خدامة أو أبعتك دار مسنين
والدتها بحزن يعني تخربي بيتك عشاني يا بنتي كنتي عيشي وخلاص وأنا كنت هستحمل كنت هجيب حد يساعدني وكنتي تعالي بصي عليا كل يوم
فريده بدوع بتقولي إيه يا ماما يعني بعد العمر دا أسيبك لوحدك يعني بعد لما ربتيني وعلمتيني وتعبتي
عشاني أنا اتخلى عنك عشان شخص مايسواش زي دا وكمان أنا مهما يحصل هختارك أنتي مش هسيبك لوحدك ولا








