
أنا منفــصله أنا وزوجي من سنه تقريبا وعندنا بنت وولد ٩ سنوات و٧ سنوات
الانفــصال بسبب مشكله كانت بسيطه بس أمي وأختي قالولي اطلبي الطلاق وأنا مش عارفه ازاي سمعت كلامهم وأول ما طلبت منه الطلاق
قالي ده اخر كلام قولتله اه اخر كلام
وراح طلــقني عند المأذون وقالي مش عايز الدهب المهر بس مش هدفع المؤخر وانا وافقت وخدت جهازي بس
واتفق معايا ومع بابا انا خدت الاولاد عند بابا وهو هيبعت مصاريف الاولاد
وانا من بعد ما طلــقني باسبوع وانا على امل اني ارجع حتى مدخلتش محكمه
لان من الخطوبه كان بيقولي حاجتين مبسامحش فيهم ان الست تخون بأي صوره او تخش محمكمه قصاد زوجها
الفكره ان كل إللي قالوا ليا اطـلق ي محدش بيسأل فينا حتى امي للاسف
وهو إللي بيسأل علي الاولاد دايما وبياخدهم كل اسبوع يخرجوا يتفسحوا ويبعت معاهم مصاريفهم وهو بيروحهم
ولما لقيت المصاريف بيفيض منها بسيط اجرت شقه منفــصله عشان مرتحتش في بيت ابويا
لقيته زود مصاريف الايجار على مصاريف الاولاد وبيسأل على الاولاد دايما وعلى مذاكرتهم
ولما احتــجت فلوس عشان كان عندي مشــكله في سناني وكانت عايزه مبلغ
ولا امي ولا حد من اخواتي ساعدني
-
امرأتان فى امريكا وضعنا في نفس الوقتيونيو 20, 2025
-
قصة انقــلب السـحر على الساحر كاملةيونيو 19, 2025
-
عاشت مع زوجها لكنها لم ترزق بأولاديونيو 15, 2025
-
اذكى استاذ رياضياتيونيو 13, 2025
ولما البنت قالتله حط المبلغ بزياده شويه كمان في ظرف ولقيته كاتب على الظرف اجر حضــانه
انا فهمه انه بيرفع عني الحرج في اني اخدهم
وقولت للاولاد يقولوا يا بابا عايزنك معانا وكده وبتوحشنا ومفيش حاجه منه
وكلمت اخته عشان تصلح
إللي فهمته منها إن زي ما أنا إللي طلبت منه الطلاق أنا إللي أطلب منه اني ارجع واعتذ ليه لكن هو مش هيبادر انه يرجعني حتي لو لمحت ليه ؟
طب انا الكلام بينه وبينه منعدم خالص من ساعة الانفصال كأننا بقينا غربه
وكلمته في التليفون عشان ققوله اني ارجع معرفتش ققول كلمتين على بعض وغيرت الموضوع اني ببلغه حاجه عن الاولاد
اكلمه ازاي هو جي ياخد الاولاد يخرجهم بكره وان عملت ليه الاكل إللي بيحب ياكله من ايدي هبعته مع الاولاد بس عايزه اتشجع اكلمه اني ارجع لان كل ما اجي اكلمه اغير الموضوع .
وشكرا.
تعليق : دي مشــكلة أخت بعتاها لأحد الدعاة الأفاضل وأنا عن نفسي بقولها من كل قلبي اطلبيه وقوليله عايزه أرجعلك ونعيش سوا معانا أولادنا لأن ببساطة ده رجل لا يعوض بيعاملك بالإحسان رغم جحودك وطلبك للطلاق وبتقولي بدافع من والدتك وخالتك فاتقِ الله وارجعي لهذا الرجل لأنه من القلة النادرة اللي بيتعامل بالإحسان حتى وقت الانفـصال اللي زي ده أكيد كان بيعاملك أفضل معاملة وانت زوجته لكن شيطانك وشيــاطين الإنس خربوا حياتك فارجعي وقوليها بكل صراحة له انك ندمانه وعايزه ترجعيله .








